• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elin73

Aktiv medlem
Poäng: 126
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
31
Poäng
126
Vilken borgenär överklaga och vad var anledningen? Sitter o väntar, har bara gått 1,5 månad sen jag skicka in så är nyfiken på vad som kan sätta käppar i hjulen


Hej, det va ett privatlån från en fd sk vän..hen tyckte inte den skulden skulle ingå i skuldsaneringen, men tingsrätten höll inte med hen. Så det tog 1 extra månad tills tingsrätten handlade ärendet. Förstår de har mkt o göra. Men till slut så gick det vägen. Önskar dig lycka till samt att allt går vägen för dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Tack så mycket! Känns son jag kan andas igen! Alla dessa datum med överklagan gör att man sitter på nålar hela tiden. Va en som överklagade men tingsrätten dömde till min fördel. Så nu äntligen slipper jag vänta på posten varenda dag!! Vet ej om du har skuldsanering el om du har ansökt men önskar dig lycka till! Hoppas du och alla andra kan oxå få en chans till o börja om på nytt❤

Hoppas få känna känslan. Har skickat in ansökan men har inte pratat med handläggare eller fått inledande än. Är i början av processen. Tack snälla ❤️
 

Elin73

Aktiv medlem
Poäng: 126
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
31
Poäng
126
Hoppas få känna känslan. Har skickat in ansökan men har inte pratat med handläggare eller fått inledande än. Är i början av processen. Tack snälla ❤️

Ha tålamod , håller tummarna för dig! Hoppas du och alla andra får uppleva denna underbara känsla av att få en ny chans i livet ❤
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Syns det på Mina Sidor hos KFM att man har inledande skuldsanering? Kan inte hitta det någonstans, inte heller har jag något aktivt ärende, bara fastställda skulder.
Tänkte iom att jag fick ett utslag efter inledande.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Hoppas få känna känslan. Har skickat in ansökan men har inte pratat med handläggare eller fått inledande än. Är i början av processen. Tack snälla ❤️

Vi hoppas att det går vägen för dig. Det verkar betyda väldigt mycket för dig. All lycka :)
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Jag ringde idag då jag fått liknande problem men har redan pågående skuldsanering. Den som jag pratade med sa att man ska invända och förklara att man har pågående skuldsanering så rättas det till förutsatt att man hör av sig i tid och att det var ok att maila invändandet med uppgifterna om skulden och varför man invänder. Vet dock inte hur det fubgerar vid inledande så ring så snart som möjligt.

Fick även rådet att kontakta inkassobolaget och förklara läget då skulden ska omfattas av skuldsaneringen och att de då kanske kan dra tillbaka fortare då det just nu lyser skuldsaldo på mina sidor på kronofogdens hemsida.
Annars kan det om jag har otur dröja några veckor till de uppdaterar/tar bort saldot.

Jag tog mod till mig och ringde upp Intrum då det var de som skickat in. Vi förstod direkt vad som blivit fel. På något sätt har de fått papper om att jag sökt skuldsanering i år men avslag i april och jag där med inte har sanering längre? Vilket verkligen inte stämmer.

Troligen så är det avslaget på min egenbegärda omprövning som de tolkat som avslag på hela skuldsaneringen. Den fick jag avslag på i mars då man ansåg att jag troligen inte kommer öka mitt betalningsutrymme tillräckligt i höst (sjukskriven till i höst och ska börja våga jobba som timmis då och ville ligga steget före med omprövning).

Så intrums kundtjänst ska återkomma i nästa vecka för att kolla med kronofogden angående uppgifterna då något uppenbarligen blivit fel :confused:
Så himla skumt, jag ringde KFM imorse ang mitt utslag under inledande och varken skusan-teamet eller en vanlig handläggare kunde hjälpa mig. Skusan kunde inte se det utslaget alls och kundtjänst kunde bara meddela att skulden är fastställd men avslutad. Fick rådet av kundtjänst att omedelbart kontakta dem om jag skulle få verkställighet eller liknande, men jag har ju tagit upp skulden i min ansökan och den förföll i januari så kundtjänst tyckte inte att det var något att bry sig så mycket om (?). Kundtjänst menade också att utslaget och förpliktelsen att betala mest står som formalia. Funderar på att maila kontakt@ för säkerhets skull så något finns dokumenterat och att man inte varit passiv, skulden är ju korrekt så invända/återvinna utslaget är ju inte aktuellt.
 

Megakramiz

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
15 December 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
När man ansökt om omprövning ska man bara ändra inkomsten el ska man gå igenom allt ? Jag ändrade bara inkomsten men kanske gjorde tokigt ? Dessutom så är elen tex dyrare än vad jag trott och likaså förskole/fritidsavgift , kan man bara ringa å ta det per telefon ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp